lördag 6 augusti 2011

Towards the end



Hösten närmar sig. Tågbiljetten söderut har inhandlats, nu försöker jag att inte tänka på det förrän det är dags att packa väskan. Jag vill inte åka ifrån mina katter, ifrån trädgården, ifrån lugnet här hemma. Men jag antar att jag snart kommer över det bara jag är på plats i storstan igen.


Jag har tänkt blogga om böcker hela sommaren, men av det har intet blivit av. Jag ska ta tag i det när jag är tillbaka i Göteborg och inte har den enorma traven med låneböcker som väntar på att läsas inom en bestämt tidsgräns. Tills dess fortsätter jag läsa istället, sommarens tjugonde bok ligger här bredvid mig för tillfället. Fyra till har jag tänkt hinna med. Återstår att se hur det går med det... Annars har broderilusten vaknat igen, så det ska packas ner i väskan när jag reser min väg. Kanske kan jag färdigställa något av alla de jag påbörjat i höst?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar