torsdag 18 augusti 2011

Back at the crime scene

Jag kopplade in den externa hårddisken jag inte rört på många år mitt i packningen häromdagen och hittade alla bilder från 2004-2006 där...


Igår kväll landade jag på Göteborgs central drygt 75 minuter efter utsatt tid. Ganska irriterad hastade jag, efter att ha fått tillbaka mina nycklar av den utomordentliga husvakten E, med mina tunga väskor iväg till bussen som jag precis hann med. När jag så småningom kommit fram till slutmålet och stängde dörren bakom mig fann jag mitt lilla studentrum precis som när jag lämnade det den fjärde  juni.

Armmusklerna darrar fortfarande, ett dygn senare, lite efter att ha släpat på resväskorna med en sommars "kan komma till användningprylar". Jag tog mig iväg för att handla lite att fylla upp mitt ekande tomma kylskåp med idag, annars har jag bara packat ur resväskan och suttit i sängen (som också är soffa) och känt mig som ett UFO av trötthet idag.

Hösten är mer eller mindre här nu, antar jag. Jag har tänt både doftljus och vanliga ljus och utanför fönstren mörknar det snabbt. Terminen börjar inte än på ett par veckor, men jag ville komma ner för att hinna umgås lite och landa innan. Än så länge känns det som ett dumt beslut, jag saknar mina katter alldeles vansinnigt, och värmen som blir i mitt lilla rum när solen skiner på förmiddagen är inte så härlig heller. Men nu är jag här!

Jag funderar på att ge mig på ett ommöbleringsprojekt när jag ändå har tid över. Sedan hoppas jag att blogglusten infinner sig också, så jag kan ta ikapp alla uppdateringar som uteblivit i sommar. Sedan ska jag försöka bättra på lässtatistiken med ytterligare någon bok innan september och kurslitteraturen gör sig påminda (inte för att Bröderna Lejonhjärta känns som så värst betungande kurslitteratur, men det blir ju ingen riktig nöjesläsning ändå)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar