lördag 25 juni 2016

Mer från en sådan där kväll i juni...


Med alldeles lagom lite marginal till midsommar började slutligen knopparna på "mormorsrosorna" att öppna sig. Vanligtvis blommar de ljusrosa rosorna samtidigt som pioner och syréner, men i år hann syrénerna blomma över och pionernas knoppar var ännu hårt knutna denna kväll...




Solljuset som glittrade mot ekens gröna blad gjorde den särdeles ståtlig.
 




Hahaha, okej... jag tänkte inte riktigt på det där att gräset såg för jefligt ut på grund av att Batman (robotgräsklipparen, that is) hamnat på efterkälken med klippningen sedan en vägskrapa haft av en av trådarna som gör att han vet var han bor, när jag tog den här bilden. Förhoppningsvis ser inte ni det heller utan bara den något senare blommande franska syrénen och den charmiga ladan...
 






För ett par år sedan stod en annan lada till vänster om de här rosenbuskarna, som prydde verandan till ladan. Så icke längre. Nu har marken som ladan stod på helt täckts av ogräs... Exakt vad planen är för denna plätt är okänd för mig. Men förhoppningsvis ska den bli finare om mamsen någon gång hinner ikapp med ogräsrensning och sådant där (ytterst osannolikt, vet ni hur ogräs växer?!) 

För ett par år sedan fick vi en ny granne också. Nu är det ytterligare ett husbygge på gång. Jag grämer mig lite lagom varje gång blicken landar på nybygget och önskar att det var jag som byggde mitt drömhus istället...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar