söndag 24 april 2016

Bejakad inre tant...




Efter några års uppehåll tog jag upp mitt korsstygnsbroderande i somras. Jag broderade på löpande band, påbörjade flera nya broderier. Inget av dem blev helt avslutat, tyvärr tryter mitt tålamod ofta när det kommer till slutfinishen med efterstygn och montering. Men tanken är väl ändå att de ska bli klara allesammans en dag. Jag har dock ingen brådska, det får ta den tid det tar.


Här är ett av broderierna jag påbörjade och som nääästan blev klart. Jag hoppas att jag kan visa en bild på det färdiga broderiet framåt sommaren någon gång. Jag påbörjade även ett annat broderi med kattmotiv, men det tycks jag inte ha någon bild på. Men jag hoppas att jag kan få det färdigt också i sommar.


Jag tog mig också an ett tredje broderiprojekt, mitt största någonsin. En julstrumpa med den tätaste väv jag någonsin broderat på!


Såhär långt hann jag på bara någon månad. Sedan kom december och mitt fokus hamnade på att julpynta och sådant istället. Men jag har ingen brådska. För någon månad sedan återupptog jag broderiet igen, men nu blir det bara några stygn nu och då när andan faller på. Det blir inga långa broderipass som i höstas. Hoppet är ändå ganska gott om att hinna klart med strumpan innan jul i år. Annars är det ingen katastrof om det dröjer ett år till. Mottagaren är fortfarande liten och kommer ändå kunna ha glädje av strumpan i många år, även om det skulle dröja till nästa år.


Här är en någorlunda nytagen bild. Som synes närmar sig slutet på själva korsstygnsarbetet trots allt. Sedan återstår bara allt det där andra, det som jag nyss skrev att jag fastnar vid... Den här gången måste jag dock bita ihop och ta mig igenom det så att mottagaren inte hinner sluta tro på tomten innan det blir klart ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar