fredag 23 september 2016

Habegäret

Bildkälla

Ingen har väl missat marmor- och mässingstrenden som rått de senaste åren? Jag kan säga att jag helt och hållet fallit för den, men så var jag svag för båda materialen redan innan, så det var kanske inte helt otippat att det skulle bli så. Dock har jag faktiskt inte hakat på trenden mer än genom att spraymåla en missfärgad vit läslampa i plast och en ljusstake från Muuto, som jag planerat att spraymåla ända sedan jag först fick den eftersom originalfärgen kändes smutsig och ful. Sedan kunde jag inte heller låta bli att köpa en guldig spegelbricka (för den i mässing hade snöpligt nog sålt slut när jag väl skulle slå till..). Men that's it.


Jag är egentligen ganska ointresserad av trender. För mig är det viktigt, och har med tiden blivit än mer viktigt, att köpa hållbara saker. Saker som överlever trender. Saker som inte slits ut på fem, tio år. Saker jag kan leva med resten av livet och sedan gärna lämna vidare till nästa generation. Men nu hamnade jag på ett mer långrandigt spår än jag egentligen hade tänkt. Jag ville mest bara bjuda på detta ögongodis som jag ramlade över i Elsa Billgrens blogg alldeles nyss. De är way utanför min budget, men visst är de helt underbara, dessa marmorljusstakar?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar