fredag 23 september 2016

Fredagskväll

Det fanns en tid när jag ofta gjorde chokladbollar. Den tiden är en svunnen tid. Men i sommar fick jag plötsligt för mig att göra ett gäng och då blev jag förstås påmind om exakt hur eminent konceptet chokladbollar (eller än hellre arraksbollar) är. Så idag fick det bli en repris. Perfekt inför årets första Idolfredagskväll, ju. Viktigt är att förvara dem i frysen. Kylskåpskallt är liksom inte tillräckligt kallt!


Jag har ju hängt i mitt lilla paradis ett par dagar, vilket välbevandrade läsare av denna blogg lätt kan lista ut med ledtrådar i form av katt- och trädgårdsbilder. Den här herren ville inte riktigt göra sig på bild idag dock, det var alldeles för grådassigt väder.

Imorgon bär det av hem igen. Jag tänker mig en riktig stökartid den närmaste veckan, innan en ny vardag tar sin början. Vad det innebär mer exakt kanske jag återkommer till. Den närmaste veckan ska det iallafall, förhoppningsvis, röjas och städas, tvättas och lagas storkok, och kanske planteras om någon blomma eller två. Sedan hoppas jag få till en hel del skrivtid också. För jag är på gång nu. Jag har börjat skriva lite smått. Inte bara här, utan också sådant där annat skrivande som jag hoppas ska leda någonstans någon gång. Jag har börjat lite lätt med en skrivövning. Det ska få bli ett par till innan jag ger mig på något lite större. Just nu vill jag bara få upp farten igen, hitta tillbaka till den där skrivande delen av mig själv som jag ganska länge har saknat nu.

Men här närmast ska jag lyssna klart på premiäravsnittet av barnbokspodden Bladen brinner och sedan ska jag gå och lägga mig i sängen där jag är rätt säker på att en svartvit liten pälsboll redan ligger och sover sedan flera timmar. Medan jag rundar av kvällen med att kika in på instagram blir det också lite kattgos och tasshållning. Bättre sätt att avsluta en dag finns nog knappt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar