fredag 19 oktober 2012

Un papillon, sïl vous plaît!


 Jag kunde inte hålla fingrarna i styr längre. En ljusrosa fjärilstallrik är på väg hem till mig, äntligen! 
Bild: Länna Möbler

Vem kan egentligen motstå dessa vackra tallrikar från Mateus? Inte då jag! I evigheter har jag suktat efter deras vackra porslin, och främst fjärilstallrikarna. Länna Möbler har 10% rabatt fram till den 21 oktober och jag har varit in på sidan och nosat på bland annat Skultunas ljusstakar tidigare i veckan, men när man är sjukskriven och inte riktigt vet om man har någon inkomst framöver så måste man hålla hårt i slantarna. Nu har jag dock slagit till på en ljusrosa Mateustallrik med fjärilar, det får bli min födelsedagspresent till mig själv i år: en första tallrik till den framtida samlingen. Jag tänker rosa och grått till att börja med, på sikt kan jag också tänka mig lite turkost och grönt, gärna med spetsmönster. Eller fler fjärilar, såklart!




1 kommentar: