lördag 20 oktober 2012

Bröllop i Luxemburg



 Ovanstående två bilder är lånade från Hovbloggen.

Ett kungligt bröllop har gått av stapeln i Luxemburg den här helgen. Det är arvstorhertig Guillaume som gifter sig med Stéphanie. Jag läser på Hovbloggen att den som designat klänningen är  Elie Saab och att den "är gjord av 50 meter Chantilly spets, 40 meter Calais spets, 30 meter organza och 70 meter tyll och silkescrepe. Den är dekorerad med 200 glitterstenar, 80 000 kristaller, 50 000 pärlor och 10 000 meter silvertråd." Vidare kan man läsa att "det tog 15 personer 3200 timmar att färdigställa broderierna som är gjorda av silvertråd och 10 sömmerskor sydde upp klänningen på 700 timmar.". Wow, säger jag. Det måste vara tungt. Personligen tycker jag inte att det är den finaste av bröllopsklänningar i kungliga sammanhang dock. Min favorit är Kates, även om jag verkligen tyckte om Victorias enkla och stilrena modell också. Det är spetsen som gör det. Det kan vara hur fult som helst, men om man lyckas så är det också huuur fint som helst, som på Kates klänning.




Någon bildkälla till de tre sista bilderna har jag tyvärr inte.

Men nu var det färdigrapporterat om kungligheter, bröllop och klänningar. Jag känner att jag är liiite utanför mitt vanliga bloggområde nu och ni behöver inte vara oroliga för att detta ska bli något bestående inslag i bloggen ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar