söndag 14 oktober 2012

Konst-igt.


Jag fick upp ögonen för denna underbara illustration av Sofie Rolfsdotter när jag lyckades slita mig från bloggläsningen, som upptar det mesta av min lästid just nu, och istället bläddrade lite i en Plaza Interiör tidigare idag. Den finns även i en variant med turkost som ni kan se här nedan, den hade gjort sig fint ihop med de tidskriftsamlare jag köpte igår för att försöka bringa lite mer ordning i kaoset som råder bland alla papper och tidningar. Och det bästa är att den finns i flera olika storlekar så man kan anpassa den efter rummet och platsen där den ska sitta. I ett hem med lite färg kanske den minsta storleken räcker för att ge effekt, medan den största behövs i ett hem där det finns lite fler färger att konkurrera med.
Bilder: Alla är lånade från Nordic Design Collective, kollage av mig.

När jag blivit stor och bofast vill jag gärna ha lite konst på väggarna. Nu kan man ju köpa riktigt fina saker på nätet till riktigt bra priser också, så man behöver inte bli ruinerad för att få något lite mer unikt. Tulpantavlan som Ikea sålde förut (de kanske gör det fortfarande?) var visserligen fin, men när den sågs i var och varannat inredningsreportage eller bostadsannons blev den lite uttjatad, tycker åtminstone jag.

Illustrationen här ovan heter Break free och finns att köpa hos Nordic Design Collective. Jag hoppas att jag kan få några slantar över att slå till på en för innan de fösvinner därifrån!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar