tisdag 10 september 2013

Steget efter, Henning Mankell.


Jag kan erkänna att jag inte var vidare glad över att behöva läsa Mankell under deckarkursen förra sommaren. Några vidare förhoppningar hade jag inte heller, även om de Wallander-deckare jag sett filmatiseringar av varit helt okej. Det är ju ändå ett ganska långt steg mellan bok och film ibland. Och de där självgoda gamla gubbarna.. är inte de bara överskattade?

Det dröjde dock inte länge innan jag var fast. Snarare var jag fast från första sidan och mina fördomar fick jag äta upp rätt ordentligt. Steget efter är en av de bästa deckare jag någonsin läst och jag är mycket nyfiken på att läsa övriga böcker i Wallander-serien. Kan hända att boken är i längsta laget, men det är okej. Betyg: 4/5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar