tisdag 10 september 2013

Överensstämmelser, Simona Ahrnstedt


Förra sommaren läste jag ju, precis som i sommar, en litteraturvetenskaplig sommarkurs. Det innebar mycket läsning, mycket mer än i år. Ändå kunde jag inte hålla mig ifrån att läsa en bok helt för nöjes skull mitt i all annan litteratur. Jag hade länge velat läsa Överenskommelser och plötsligt kunde jag inte motstå den längre utan gav mig själv ett par dagar med mindre (eller kanske rentav inget) plugg utan bara nöjesläsning. Kanske var det så att jag inte hade något val. För när jag väl börjat läsa kunde jag inte lägga ifrån mig boken igen

Många hackar på romance. Själv är jag inte vidare bevandrad inom genren, även om jag nog ramlat över en och annan pocket under tonåren efter att ha gjort raider i mammas bokhylla eller så. Det är inget jag varit särskilt intresserad av liksom. Men Simona Ahrnstedt skriver inte "hjärndöd romance", om ni tillåter uttrycket. Det här är en bok som berör, väcker känslor och en önskan om att läsa mer. Och mer ska jag också läsa, för det finns två böcker till i samma serie och en ny serie är för tillfället under skrivande. Jag ser verkligen fram emot att följa Ahrnstedts fortsatta författande.

Betyg? 5/5 såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar