tisdag 10 september 2013

Post-tentatid.



Vardagen rusar förbi i ett sådant tempo att jag inte riktigt hänger med längre. Allt går i ett, hela tiden känns det som. Om femton dagar är den första delkursen liksom slut och nästa tar vid! Däremellan hoppas jag dock innerligt att jag ska kunna åka hem en sväng. Jag saknar katterna, särskilt min lilla fotvärmar-Sessa som hade börjat bli så tillgiven igen i sommar. Hennes förtroende för mig revs, vilket är förståeligt, under min första studieperiod här på Västkusten. Det tog ett år att bygga upp det igen. Det skulle alltså kännas bra att åka hem och visa att jag fortfarande finns.

Igår hade jag salstenta på grunderna i de fem världsreligionerna. Vi hade fem timmar på oss, men jag behövde bara två. Det blir definitivt ingen fullpoängare, men jag hoppas att jag klarar G-gränsen med lite marginal. Det skulle kännas gôtt (som de säger i den här stan) att starta terminen stabilt liksom.

Jag vet inte om jag skrivit något om vad jag ska läsa den här terminen? Med risk för upprepning kan jag i alla fall berätta att det är SO som gäller. Den första delkursen är alltså religion, vilket jag är sådär intresserad av. Jag ser desto mer fram emot nästa delkurs, som är historia. Men jag lider inte nu heller. Vissa delar av religionsämnet är ju rätt intressanta också, särskilt det som mer handlar om etik än religion, bokstavligt talat.

Jag väntar fortfarande på besked om sommarkursen, men nu är det bara dagar kvar. Senast på fredag har de utlovat besked på Ladok, så jag loggar in på kursportalen minst en gång om dagen i hopp om att finna två G (minst) som betyg på de sista tentorna. Håll gärna en tumme eller två för att det går vägen, så jag kan bli beviljad studiemedel nån himla gång. Det börjar tära att inte veta om jag kommer kunna betala hyran i slutet av månaden, eller om jag ska flytta ut i skogen och äta kottar och bär resten av livet...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar