tisdag 20 december 2011

Jullov


Vid två idag lämnade jag min VFU-skola för sista gången den här terminen med en blandning av glädje och saknad. Mina barn är inte de enklaste, men med tiden har de växt och jag älskar min praktikplats mer och mer hela tiden, inte minst den senaste veckan då de jobbat så himla duktigt. Därför känns det helt rätt att stanna där även nästa termin. Det blir min tredje på samma ställe. Men sedan får jag nog ändå överväga att byta skola, det är ju nyttigt att se olika arbetsplatser med olika arbetssätt...

Jag åkte direkt från skolan till stan där jag köpte en julblus i väntan på att Tuss skulle komma in från jobbet och sedan fikade vi min dyraste Göteborgsfika ever. Men den var faktiskt värd det, den var ruskigt god!

Jag har alltså jullov nu, och har städat och diskat undan lite här i studentrummet ikväll. Tagit fram väskorna och lite saker jag ska packa imorgon. Har rentav packat lite också, men det mesta återstår. Tur att jag inte åker förrän på eftermiddagen!

Som ett onödigt stressmoment upptäckte jag dock nyss att min handledare aldrig skrev under mina närvaropapper idag, så innan VFU-redovisningen den 10 januari måste jag uppsöka henne för en signatur... och jag kommer åter till staden sent på kvällen den 9:e. Jejh! Ingen sovmorgon för mig innan redovisningen alltså. Om man nu kan kalla det så, för jag vill minnas att vi har den schemalagd på förmiddagen...

Nåja, nu är jag snart hemma. Jag hoppas att jag får mer tid att skriva då!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar