fredag 6 maj 2011

Ja så var den över...

...för den här gången. VFU:n. Men jag ska tillbaka en dag till och bjuda barnen på isglass och visa våran miljöfilm innan terminen är slut så jag sade inte hejdå idag.


På eftermiddagen började jag skriva på uppgiften som hänger samman med praktiken och fick ganska lätt ihop en fjärdedel av de tecken som är minimikravet. Resten kommer nog bli knepigare, men jag ska läsa på lite innan jag ger mig på att fortsätta med det. Det verkar inte alls vara så svårt som jag hade föreställt mig ändå, och det är en stor lättnad! Jag hoppas jag får lite tid över i helgen till något roligt också innan hemtentan publiceras på måndag eftermiddag. Jag är i enormt stort behov av att släppa skolan en stund just nu. Om så bara för en halv dag.


Igår kom antagningsbeskedet för sommarkurserna, förresten. Jag blev 16 reserv som bäst tror jag, och för att ha anmält mig efter sista anmälningsdatum var väl det helt okej tänker jag. Jag hade inte räknat med att bli antagen, och det känns ganska skönt att jag inte blev det heller. Om jag lever halvsnålt i sommar så kommer jag klara mig fint ändå, och kommer kunna ägna mig åt välbehövlig återhämtning efter min första termin på universitetet!

2 kommentarer:

  1. När du hinner har du en bloggutmaning att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  2. Elisabeth: Ah! Jag ligger flera dagar efter med bloggläsandet nu. Vi får se om jag hinner med den eller om jag hoppar över!

    SvaraRadera