tisdag 24 maj 2011

Inredningslista

Jag hittade en lista här och blev lite sugen på att låna den, and so I did. Jag har egentligen blivit utmanad på en annan lista, men jag skjuter den på framtiden ett tag till...

Inredningstidning: Jag är ju storkonsument på sådana, eller var i alla fall innan jag blev student och fattig på både pengar och tid. Favoriten varierar över tid, men Hus & hem, Plaza Interiör, Sköna hem, Allt i hemmet och Family Living återkommer jag alltid till. För stunden känns Hus & hem lite extra bra.


Inredningsbok: Jag har ingen koll på dem faktiskt. Men såklart är drömmen en hel trave coffee table books med namn som Tricia Guild och Terence Conran på omslaget en liten dröm...

Inredningsblogg: *skrattar* En? Ska jag välja EN? Alltså, det är ju helt omöjligt! Men precis som med tidningarna så känner jag lite extra för vissa. En mammas dag, Kitchenbloom och Underbara Clara läser jag ofta och gärna. Bland andra, alltså :)

Favoritplats i hemmet: När man bor på nitton kvadrat har man inte så många platser att välja mellan. Utan soffa blir sängen enväldig vinnare. Om jag får räkna med hem-hemma också, måste jag säga trädgården.

Favoritmöbel: Mitt Mono Flower-bord, som tyvärr är helt överfyllt med prylar och inte kommer till sin rätt just nu. En dag hoppas jag kunna köpa den större varianten också.

Drömköp: Förutom ett till Mono Flower drömmer jag om en stor fluffig röd soffa. I Howard-modell. Förmodligen skulle jag säkert tröttna ganska snabbt på en röd soffa, men drömma kan man ju...;)
Senaste köp: En brun knytgardin att komplettera de två lila gardinerna med så att jag kunde täcka hela fönstret. Vårsolen gjorde det omöjligt att sova annars.

Inredningsbutik:
Indiska

Nätbutik: Jag handlar väldigt sällan från sådana, men Svenssons i Lammhult hade jag ju gärna frossat på alla dagar i veckan om det varit möjligt :) Annars gillar jag Jotex, tyger är så tacksamt att piffa och förändra med!

Porslin: Kantstött deluxe, repigt sedan första användningen. Svart. Från det stora varuhuset...

Blomma: Jag äger för tillfället bara en orange våreld. Mamma vårdar de övriga, hur väl de mår kommer jag upptäcka om drygt en och en halv vecka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar