söndag 20 mars 2011

Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Det finns flera böcker jag läst om flera gånger genom åren.
Désirée av Annemarie Selinko som jag nämnde igår läste jag första gången när jag var runt tio tror jag, sedan dess har jag lånat och läst om den flera gånger. Exakt hur många vet jag inte, men det är definitivt fler än tre.
 

Sofia Åkermans Zebraflickan har också varit en viktig bok för mig, ett tag läste jag den minst en gång om året för att påminnas och inspireras om att saker och ting kan förändras. Nu var det faktiskt ganska länge sedan jag läste den senast, men det kan nog bli av i sommar igen.

Serien om Anne på Grönkulla lånade jag om och om igen när jag var liten. Till hösten ingår Anne i kurslitteraturen och jag ser fram emot att få återbekanta mig med henne. Jag har faktiskt tänkt göra det ett tag redan, men varje gång jag kikat på biblioteket har såklart den första boken varit utlånad.

Harry Potter och de vises sten har jag läst både på svenska och engelska, om jag minns rätt borde jag hunnit med åtminstone tre läsningar.

Och avslutningsvis måste jag nämna Åsa Ericsdotters "Kräklek". Den är så fin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar