lördag 19 mars 2011

Day 01 – Best book you read last year


Jag läste ganska många bra böcker förra året, så det är svårt att nämna bara en. Därför blir det inte så.

We were the Mulvaneys var den första roman, bortsett från Harry Potter, som jag läste på engelska. Jag gillade den väldigt mycket och Joyce Carol Oates åkte högt upp på min läslista.
Jag är leopardpojkens flicka var också helt fantastisk, den följde med mig länge efter att jag läst ut den. Och så Désirée av Annemarie Selinko. Den är alltid lika bra.

3 kommentarer:

  1. Älskar att läsa på engelska! Finns så mycket roliga böcker också, om man behärskar det! :) Lägger upp We were the Mulvaneys på min att läsa lista på bok.nu! :)

    SvaraRadera
  2. Johanna Nilssons bok måste jag ta och låna någon gång. Har helt glömt det varje gång jag varit på biblioteket den senaste tiden.

    Roligt att seminariet gick bra! Förstår absolut lättnaden efteråt.

    SvaraRadera
  3. Frugan: Det gör du klokt i! :)

    Elisabeth: Ja, gör det! Skriv en komihåglapp så du inte glömmer den :)

    SvaraRadera