söndag 30 september 2012

Ett annat universum?

  Bildkälla: Okänd. Om du vet var den kommer ifrån, berätta gärna!
                                          

Ibland blir jag så trött på människor. På världen. Alla andra verkar tala ett språk som jag inte förstår. Det är inte lätt att vara bordi/aspie. Att göra sig försådd. Att förstå. Att inte tolka in saker som inte finns egentligen. Och överreagera. Då vore det himla skönt om man bara kunde vinna 6 miljoner på Triss, såsom de gjort på Nyhetsmorgons trisskap både imorse och igår. Flytta ut i skogen. Koppla ur. Aldrig någonsin mer behöva möta en människa. Utom möjligen när man åkte in till Ica för att handla.

Jag var i fäboden som gått i arv i min släkt idag. Den finns fortfarande kvar inom släkten, men min morfar gav upp sin arvsdel så jag får tyvärr inte uppleva den på nära håll som jag så gärna skulle velat. Många stugor där har fortfarande inga som helst bekvämligheter. Min morfars syster har fuskat och installerat solceller så de till och med kan se på teve. Jag skulle nog föredragit bekvämlighetsfrihet nära naturen. Såklart skulle jag känt annorlunda om jag vistats där jämt, men för att tillbringa en dag eller två sådär hade nog varit underbart.

Det här var ju inte precis vad jag hade tänkt skriva när jag återupptog bloggandet, men men. Nästa gång ska jag nog återgå till de där recensionerna jag fortfarande inte hunnit med, och som blivit många fler sedan i somras. Sedan ska jag gå igenom bilderna jag fotade idag och se om det kanske kan finnas någon som passar till en mer höstig header.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar