lördag 8 september 2012

Det stora i det lilla


Spenderat kvällen med att tvätta, brodera och hänga i tv-soffan med Cat på msn. Broderiet är nästan klart nu, men det tar lite tid eftersom det blir så många trådbyten när de sista partierna består av få stygn med många olika färger på garnet. Många rynkar nog på näsan om jag säger att det är den ultimata fredagskvällen i mitt tycke. Ja, bortsett från tvättstugan då. Och om Trädgårdsfredag inte blivit Trädgårdsonsdag hade det varit ännu bättre.

I eftermiddags kom Tuss på hejdåbesök också. Vi fikade bullar som låg och skramlade i frysen och kommenterade hur idiotiska vissa människor verkar vara medan vi kikade lite smått på Property ladder.

Nu är klockan alldeles för sent, så jag ska krypa till kojs. Imorgon ska jag packa inför söndagens hemresa och så ska jag göra ett ryck med flyttstädningen, vilket inte är det lättaste när man knappt kunnat packa ner något alls ännu. Och så kanske jag kan färdigställa broderiet? Det skulle bli tredje gången någonsin i sådana fall. Otaliga äro antalet påbörjade broderier, de färdigställda tycks däremot vara en sällsynthet. Det är dags att ändra på det, känner jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar