söndag 18 mars 2012

Söndagsblues


Songs: Ohia vaggar mig sakteliga mot sömnen. Jag har haft svårt att somna på sistone, legat vaken och tänkt en massa. Förhoppningsvis blir det bättre nu när den röriga VFU:n (som blev lite bättre, men inte mycket, i slutet) är avklarad, liksom salstentan som jag pluggade till dagarna i ända i veckan. På onsdag eftermiddag började det bli kämpigt, på torsdagen gick det mer eller mindre inte att läsa en rad till och i fredags skrev jag vad som förhoppningsvis är en godkänd tenta.

Jag tog ledigt resten av fredagen och ägnade hela lördagen åt sådana där saker jag knappt ens minns när jag gjorde sist. Läste en hel tidning, lyssnade på musik, plöjde serier och hängde på msn. Och kunde faktiskt känna mig lite ledig. Idag skulle jag komma en bit på hemtentan som ska vara inne nästa fredag, men det gick sisådär med det. En halv A4 av 5-6 är skriven. Jag lär sätta lite fart imorgon alltså. Jag ser gärna att tentan är färdig i förtid så jag kan glömma den och vara ledig lite till innan nästa kurs börjar på måndag om en vecka.

För här är det från askan in i elden som gäller. Ingen ro och ingen vila. Och jag längtar alldeles vansinnigt efter sommaren, efter att få åka hem och klappa katter och sitta ute i trädgården medan de smyger omkring och håller ställningarna i reviret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar