torsdag 16 juni 2011

Dear Mr Murphy...

...varför är det så att du alltid måste krascha mitt kära forum när jag som mest vill och behöver ha det till hands? Jag ägnar någon minut åt min alldeles förskräckligt eftersatta blogg istället då. Egentligen har jag tänkt lägga in en drös bilder här, men jag har inte orkat ta mig an minneskortet än. Det bråkar alltid och borde egentligen kasseras, annars kommer en massa fina bilder försvinna ut i intet endera dagen. Men det skjuts på framtiden en stund till.
 

Ikväll konstaterar jag att jag fick besked om att jag är godkänd på den sista hemtentan tidigare i veckan. Därmed är  jag godkänd på hela den andra halvan av terminen. Mycket skönt!
 

Sommarlovet här hemma i norr har hittills inte varit så väldigt somrigt, jag har ägnat mig åt att ligga i soffan och räkna blixtar ett par dagar. Sedan blev det ett par dagar med kyla och regnmoln hängandes strax ovanför huvudet också. Har hunnit läsa lite, men jag har inte tagit mig tiden att läsa så mycket som jag egentligen velat. Jag fastnar alldeles för ofta i bloggossfären där jag läser om husbyggen och blir sådär byggsjuk som jag med jämna mellanrum brukar bli.

Nu har jag dock besökt biblioteket och lånat på mig en trave med sex stycken böcker, så det blir till att prioritera om och läsa en hel massa de närmaste veckorna! Hemlängtan börjar förresten göra sig alltmer påmind. Ja, hemlängtan.
Aldrig trodde jag väl att det skulle bli så, inte så här snabbt i alla fall. Men jag saknar Göteborg, jag saknar mitt lilla vidrigt varma rum och kollektivtrafiken. Jag älskar trädgården här hemma, och att vara hos mina fina pälsbollar, men jag börjar känna mig instängd och vantrivs av att behöva dela bostad med någon (mamma..). Tankarna inför nästa sommar snurrar kring att stanna på västkusten, och hitta mig ett sommarjobb istället. Det känns inte helt omöjligt faktiskt.


1 kommentar:

  1. Grattis till den godkända hemtentan! Och, för att svara på frågan från förra inlägget: Jag förundras fortfarande över att jag verkligen klarat en del av de poäng jag klarat och förstår inte hur JAG lyckats med det!

    Förstår hemlängtansbiten också. När jag var i Sverige under jul och nyår den terminen jag bodde i Österrike längtade jag hem till mitt extremlilla rum på det sunkiga studenthemmet efter bara någon vecka i Sverige.

    SvaraRadera