tisdag 15 juni 2010

Svart på vitt


Även om min sista kurs betygsattes förra veckan dröjde det tills idag innan jag fick mitt slutbetyg på papper. Det fick bara se dagens ljus en kort stund innan det fick flytta in i ett kuvert adresserat till Antagningen. En lång delsträcka har därmed nått sitt slut och nästa har tagit vid. Nu stundar lång och otålig väntan till det första antagningsbeskedet kommer i mitten av juli.

Det kommer antagligen inte ge det besked jag helst vill ha, en plats på lärarutbildningen, men med stor sannolikhet borde jag kunna bli antagen till litteraturvetenskapen åtminstone. Sedan väntar högskoleprov och en ny chans till lärarprogrammet till våren. Åh, måtte tiden gå fort!



4 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att du kommer in på lärarutbildningen!

    SvaraRadera
  2. Elisabeth: Tack! Men mina betyg kommer inte räcka. Det är jag snudd på helsäker på. Men det kan ju vara bra att testa på högskolestudier och läsa något annat tills jag gjort det där högskoleprovet också, tänker jag.. även om det inte känns riktigt lika roligt som att få ge sig i kast med det man verkligen vill med en gång.

    SvaraRadera
  3. Jag skriver det här också: Grattis! Eller bra jobbat kanske snarare! Du förtjänar den där jordgubbstårtan som övrigt såg sjukt god ut! :)

    SvaraRadera
  4. Mija: Tack söta du!
    Visst såg den god ut.. men det var vidrig söt och sliskig jordgubbssylt i den, så den tog ner betyget rätt rejält. Jag tyckte det var skamligt att de inte kunde ha riktiga jordgubbar i också... Fast i övrigt var det namnam. Som jag skrev till Wintzie på fb, tårta är livsfarligt gott (ibland iallafall)

    SvaraRadera