lördag 14 december 2013

Nattugglar


Här sitter jag och ugglar i natten med Musikhjälpen till sällskap. Faktiskt har jag följt den nästan hela dagen. Herregud så svårt det är att slita sig. Det är verkligen tur att det slutar på söndag, jag lär nog ha svårt att stänga av det annars. Jag har faktiskt inte följt det förut, inte mer än nån kort stund sådär, men vi kom att prata om det i skolan häromdan och sen föll det sig bara naturligt att undersöka det lite närmre när jag satt hemma och sammanställde statistik till en grupparbetesredovisning idag.

Musikhjälpen är ju inte bara något som är bra att fördriva tiden med. Det gör nytta också. Just i år går pengarna man samlar in till att se till att kvinnor får ha en bra graviditet. En finfin grej tycker jag, som senast igår på den ljusa Luciadagen, fick höra att en barndomsvän blivit mamma. Hjälp till om ni kan, önska en låt eller bjud på någon auktion som finns på Musikhjälpens sida!

Och så får man höra en hel massa bra musik också. Himla bra grej, jag jobbar på att hitta tillbaka till musiken och det går allt bättre tycker jag mig märka.

Den där statistiken jag satt och jobbade med idag blev förresten färdigsammanställd så nu har jag långhelg (igen), ända till på onsdag då vi har redovisningarna som avslutar den här höstens studier. Fram tills dess ska jag passa på att stöka här hemma, städa lite så det är trevligt att komma tillbaka i mitten av januari, fundera på vad jag ska packa med mig hem, diska undan. Nöjesläsa. Och sova. Jag borde göra det nu med, men jag tror jag drar på det en stund till. Kanske ska jag läsa lite nu med en gång, samtidigt som jag följer Musikhjälpens sändning en stund till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar