söndag 24 september 2017

Utflykten till Holmsund


Sommaren 2017 går ju inte till historien som den somrigaste av sommar med sol vareviga dag och perfekt temperatur. Inte heller den tjugofemte juli uppfyllde levererade sommaren enligt alla kriterier. Det blåste. Rejält. Men solen sken från en klarblå himmel och dagarna tillsammans var räknade. Så vi bestämde oss för att göra en utflykt till Holmsund.

 

Det är här finlandfärjorna från Umeå avgår. Första gången jag var hos Fredrik, i påskas, åkte vi också hit. Den dagen blåste det än värre och vårvintern var brutal. Vi vågade oss inte ens ur bilen den gången.

 

Men den obrutna horisonten fångade mig och jag var så glad när jag nu fick tillfälle att återse den. Jag har nämligen inte sett många horisontlinjer i mitt liv, oberest som jag är...

Nu tänker jag att bilderna får tala för sig själva en stund!

 















För att kunna ta den här bilden var jag tvungen att hålla i Fredrik med en hand medan jag försökte manövrera den stora tunga systemkameran med den andra. Jag fick svindel! Plus att det var ganska läskigt att stå alldeles under de där snurrorna...

 


Vid vägs ände blev det en snabb fikapaus innan blåsten och andra utflyktsmänniskor drev oss in mot fastlandet igen.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar